Organizacja Pożytku Publicznego

0000114449

25 - 29 VI

Świętujemy 10-lecie w Budapeszcie

Mieszaliśmy w Hotelu Instytutu Peto, który jest całkowicie bez barier, a poruszaliśmy się autokarem z windą dla wózków.

Poznaliśmy uroki Budapesztu w dzień i w nocy. Zwiedziliśmy Górę Gellerta, Wzgórze Zamkowe ze wspaniałym Zamkiem Królewski i Węgierską Galerią Narodową, Basztę Rybacką, Kościół św. Macieja i prześliczne uliczki starego miasta. Kąpaliśmy się w basenach termalnych w Hotelu Gellerta, byliśmy na Placu Bohaterów i w Muzeum Sztuk Pięknych gdzie podziwialiśmy obrazy starych mistrzów Tycjana , Rafaela, El Greca, Goi i innych.

Poznaliśmy również Budapeszt nocą podczas spaceru najbardziej elegancką ulicą Vaci i rejsu statkiem po Dunaju z dobrym jedzenie i drinkami oraz muzyką, która porwała wszystkich do tańca. Nasza młodzież na wózkach szalała na parkiecie czym wzbudzili aplauz pozostałych gości .

Niezwykle inspirująca była dla nas wizyta w Instytucie Peto, który jest wiodącym ośrodkiem na świecie specjalizującym się w usprawniania osób z porażeniem mózgowym. Dla Piotra, Tomka i Mateusza była to też wizyta sentymentalna, bo jako dzieci mieli szansę z bardzo dobrym skutkiem usprawniać się w Instytucie. Mamy nadzieję na kontynuowanie współpracy z Instytutem Peto.

Naszą podróż zakończyliśmy spacerem po Wyspie św. Małgorzaty i wokół Parlamentu oraz zwiedzaniem prześlicznego miasteczka Szentendre .

Uczestnicy, zachęceni tak udaną "pierwszą zagraniczną podróżą" postanowili już wszystkie rocznice stowarzyszenia obchodzić poznając świat na kolejnych wycieczkach.